Gastronomia jest jedną z najbardziej dochodowych biznesów. Restauracje, pizzerie a nawet bary mogą dać ogromną satysfakcję oraz dobre zarobki. Najbardziej popularnym rozwiązaniem okazuje się franczyza dzięki, której restauracja startuje od początku z dużo lepszej pozycji. Jedną z takich franczyz jest Zdrowa Krowa, która ma swoje lokale już w wielu miastach Polski i ciągle zyskuje na swojej renomie.
Czym tak naprawdę jest franczyza
Franczyza to rodzaj współpracy między firmami, które bazują na umowie franczyzowej opisującej prawa i obowiązki obu stron. Stronami umowy są franczyzodawca czyli firma, która udostępnia pomysł na biznes i franczyzodawca czyli firma, która korzysta z pomysłu. Franczyza dotyczy gotowego planu biznesowego wraz z identyfikacją wizualną oraz standardami pracy.
Czy warto zdecydować się na franczyzę
Taki model ma wielu swoich zwolenników w wielu branżach. W gastronomii zaletami takiego rozwiązania łączą się z korzyściami bycia częścią większej sieci. Jak wiadomo każda restauracja posiada swoich wielkich fanów. Dlatego franczyzy gastronomi cieszą się ogromną popularnością. Wśród wielu korzyści można wymienić:
- Masowa grupa docelowa – gotowa baza klientów
- Ciekawa branża – każda restauracja posiada swój styl a kreowanie środowiska sprawia, że klienci czują się mile widziani
- Rozpoznawalność marki – jest to najważniejsza korzyść
- Dostęp do wiedzy i siły nabywczej
Franczyzodawcy zapewniają wsparcie na każdym kroku oraz odpowiednie szkolenia. Pomimo pewnych inwestycji wymaganych na założenie restauracji, franczyza to dobry i bardzo opłacalny sposób na wejście w biznes. Popularność tego modelu wciąż rośnie. Dlatego dla restauratorów, którzy wiedzą jak nadążyć za trendami istnieje jeden najważniejszy atut – popyt, który zawsze będzie istniał. Jak długo będą konsumenci potrzebowali jedzenia, nie zabraknie głodnych klientów.
Łatwa działalność
Biorąc pod uwagę wszystkie zalety można wyciągnąć wniosek, że jest to gotowy biznes, na którym można zarobić dobre pieniądze. Franczyza w gastronomii jest dość łatwa, nie wymaga ogromnego doświadczenia. Gotowe menu, receptury, sprawdzone modele i konspekty obsługi klientów, przetestowane wzorce zarządzania ludźmi oraz działania marketingowe to gwarantowany sukces. Nawet jeżeli nie uda się szybko osiągnąć sukces, to są czynniki, które skutecznie ograniczają ryzyko niepowodzenia przedsięwzięcia. Wystarczy wybrać lokalizację, dobry zespół i efektywnie zarządzać kosztami.
Podobne artykuły
Rozpoczęcie działalności przez hurtownię farmaceutyczną: Kluczowe wymagania
Znaczenie kancelarii notarialnej w kontekście obowiązków notariusza
Kompleksowe ubezpieczenia ciężarówek firmowych