Dzisiaj w biznesie liczy się nieoczywiste podejście do klientów, partnerów biznesowych i promocji. Firmy, które chcą pozostać na rynku muszą się czymś wyróżnić – być inne niż wszystkie. Nie wystarczy już wysoka jakość usług i indywidualne podejście do klienta. To oklepane frazesy. Ma to również przełożenie na promocje w formie gadżetów reklamowych. Liczy się zwrócenie uwagi. Jakie oryginalne gadżety reklamowe powinny znaleźć się w Twojej kampanii? I co możesz dzięki nim zyskać?
Oryginalne gadżety reklamowe – co mówią badania?
Upominki to narzędzie marketingowe stosowane od dawna. Wydaje się, że nie ma już takiej skuteczności, co kilka lat temu. Ale to nieprawda! Badania pokazują, że klienci uwielbiają oryginalne i funkcjonalne gadżety reklamowe. Większość ankietowanych wskazała, że korzysta z nich przez minimum 12 miesięcy.
A dodatkowo:
• ponad 80% respondentów stwierdziło, że oryginalny produkt promocyjny zwiększa świadomość o marce;
• prawie 80% było na „Tak”, jeśli chodzi o przyszłą współpracę z firmą po otrzymaniu upominku;
• 56% poprawiło swoją opinię o danej marce.
Warto więc dokładnie dobrać gadżety reklamowe dla swojej firmy. Niech będą oryginalne, piękne i użyteczne. W końcu to niesamowicie skuteczna forma promocji.
Kiedy wręczać oryginalne gadżety reklamowe?
Wtedy, kiedy uważasz że to dobry moment. Najczęściej gadżety reklamowe wręcza się na różnego rodzaju konferencjach firmowych, a nawet szkoleniach. Oryginalne upominki są wtedy nagrodą za udział w wydarzeniu i wywołują pozytywne skojarzenia. Ale to nie jedyna okazja.
Oryginalność docenią z pewnością Twoi klienci. Wręczaj upominki w trakcie spotkań z nimi. Możesz np. postawić miseczkę z nietuzinkowo zapakowanymi cukierkami, którymi odbiorcy będą częstować się w trakcie rozmowy. W marketingu sprawdzą się również pakiety upominków startowych – dla klientów korzystających z usług firmy po raz pierwszy. A także dla tych najbardziej zaufanych. Tu jednak postaw na oryginalność i ekskluzywność w jednym.
Nawet w otoczeniu firmowym oryginalne gadżety reklamowe będą ciekawym sposobem na zbudowanie przyjaznego wizerunku przedsiębiorstwa. Wyróżnią Cię na tle innych firm i pokażą jako pracodawcę, który dba o swoich pracowników. W dodatku stworzą więź między pracownikami – posiadając te same upominki będą czuli przynależność do grupy.
Przegląd najciekawszych oryginalnych gadżetów reklamowych
Zacznijmy od gadżetów elektronicznych. Mamy tutaj do wyboru głośniki i pamięci masowe w różnych kształtach, a także lampy oraz myszki komputerowe. Każdy maniak znajdzie tutaj coś dla siebie. Ponadto ciekawym rozwiązaniem mogą być breloki do kluczy, długopisy z latarkami czy z dodatkową funkcją otwieracza, a także kubki termiczne. Z pewnością na uwagę zasługuje butelka na wodę w kształcie hantli.
Oryginalne gadżety reklamowe nie muszą być drogie. Ręczniki z logo, antystresowe zabawki czy eko-przyborniki kosztują tyle co nic, a i tak budują świadomość marki i przyciągają uwagę klientów. Jeśli jednak szukasz prezentów nieco powyżej standardowego budżetu reklamowego postaw na skórzane portfele, aktówki, słuchawki, a nawet zestawy do wina czy wielofunkcyjne scyzoryki.
Podobne artykuły
Projektowanie stron internetowych
Budowanie wizerunku w internecie: Klucz do sukcesu w cyfrowym świecie
Jak zaprojektować estetyczne etykiety samoprzylepne?